Opret ny bruger og få mange fordeleGlemt adgangskode
Den hurtigste vej til det du søger:

Handelsbetingelser


ORDREBEKRÆFTELSE

Ordren er først gået gennem vores system, når du modtager en ordrebekræftelse fra LINDS. Modtager du ikke en ordrebekræftelse efter dit køb, bedes du ringe til os på 99 92 02 33.

LINDS kan træffes på telefon 99 92 02 33 eller mail:
» Mandag til torsdag kl. 07.30-16.00
» Fredag kl. 07.30-14.00
Mails sendt i åbningstiden besvares normalt inden for 24 timer.

LINDS opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til dig.
Alle aftaler indgås på dansk.

PRISER

» Alle priser er i danske kroner og ekskl. moms, hvor intet andet nævnes.
» Priser i parentes () er inkl. 25% moms.
» Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

FRAGTGEBYR

» Der skal ikke handles for noget minimumsbeløb.
» Alle køb over kr. 1200,00 ekskl. moms (kr. 1500,00 inkl. moms) leveres fragtfrit.
» Køb under kr. 1200,00 ekskl. moms (kr. 1500,00 inkl. moms) tillægges et fragtgebyr på kr. 80,00 ekskl. moms (kr. 100,00 inkl.
» moms).

SALG GENERELT

» Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.
» Priser og alle andre informationer opdateres dagligt.

AFBESTILLINGER

Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved:
» at fremsende en e-mail med mærket " Afbestilling ".
» I mailen bør bestillingstidspunkt, samt ordrenummer fremgå.

Har du modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan:
» denne returneres til afsender med teksten "Afbestilling! " indsat i emnetekst.

Afbestilling bør ske inden kl. 15.00 samme dag, som bestillingen er foretaget.
Er pakken ikke blevet afbestilt inden kl. 15.00 på bestillingsdagen og er pakken blevet afsendt af LINDS, refunderer LINDS ikke forsendelsesomkostningen.

BETALING

De mulige betalingsmåder er:
» Dankort
» MobilePay
» Visa
» Visa / Dankort
» Visa Electron
» Mastercard

Vi opkræver ikke noget betalingsgebyr. Beløbet for varerne trækkes først, når varerne afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved bestillingen. Dermed er det ikke muligt, at lave tilføjelser til en ordre betalt med kort eller MobilePay.

Når du betaler med betalingskort bliver dine data sendt via en sikker og krypteret SSL (Secure Socket Layer) forbindelse, som kun PBS kan læse. Hverken LINDS eller andre har mulighed for at læse dataene. Hermed er du altid sikret mod misbrug, da du har mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har heller ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, og er dermed bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200,00 kr.

Der er ikke mulighed for forudbetaling.

Som erhvervskunde kan du vælge at betale med betalingskort eller modtage en faktura pr. mail, hvor du får 20 dages kredit. Faktura afsendes pr. mail samme dag som du modtager dine varer +/- 1 dag.

Vi forbeholder os ret til at kreditvurdere nye kunder og dermed afslå at yde kredit. I disse tilfælde, vil du som erhvervskunde modtage et betalingslink pr. mail, hvor betalingen herefter kan ske via kort eller MobilePay. Ordren vil ikke blive sendt før vi har modtaget betalingen.

Ønsker du din faktura tilsendt med post opkræver vi et gebyr på 25,00 kr. ekskl. moms for porto og håndtering

BETALINGSFORPLIGTIGELSE

Ved tryk på den orange knap ”NÆSTE TRIN” ved bestillingen af varer – punkt nr. 3 (Betaling), indgår du som kunde en købsaftale med LINDS AS, hvorved du forpligtiger dig til at betale for varerne.

REKLAMATIONSRET

Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos LINDS efter købelovens regler. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted, såfremt LINDS bærer risikoen for manglen efter købelovens regler.

Varen kan sendes eller afleveres hos:
LINDS AS
Blüchersvej 3
7480 Vildbjerg

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles LINDS inden rimelig tid efter varens modtagelse.

Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til LINDS's udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af LINDS.

TILBAGESENDTE VARER, SOM IKKE INDEHOLDER FEJL

Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til LINDS, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.

Testgebyret er 200 kr. pr. halve time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør, som ikke umiddelbart fremgår på det medsendte RMA skema (reklamationsskema), kan LINDS ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter.

Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til LINDS, skal være forsvarligt indpakket. Produktet skal returneres i væsentlig samme stand og mængde.

LINDS anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til LINDS. Yderligere har kunden mulighed for at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

ER DU I TVIVL?

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, er du meget velkommen til at rette henvendelse på mail eller på telefon 99 92 02 33.

SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation.
» Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
» Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny
» 1 års reklamationsperiode
» LINDS forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt
» Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
» Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 2% pr. påbegyndt måned.

14 DAGS FORTRYDELSESRET

I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.

Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes inden for 14 dage tilbagebetaler vi varens pris, medmindre varen er blevet brugt, jf. neden for.

For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal du have informeret LINDS omkring din anvendelse af fortrydel-sesretten. Dette kan du gøre ved at sende standard fortrydelsesformularen til LINDS. Når du har givet meddelelse til LINDS om, at du ønsker at benytte fortrydelsesretten, skal du uden unødigt ophold - og senest inden 14 dage efter din meddelelse - afsende eller aflevere varen til LINDS

Fortrydelsesretten kan ikke anvendes, såfremt du blot afviser at modtage pakken.

Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af LINDS ud fra en mulig salgsværdi.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor De ud fra en vurdering foretaget af LINDS vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at varens værdi ansættes til NUL KRONER.

Er forseglingen brudt på den returnerede vare eller er varen taget i brug, da vil værdien af varen anslås til NUL KRONER. I disse tilfælde kan købesummen ikke refunderes.

Omkostninger ved at sende varen tilbage, i tilfælde af fortrydelse, påhviler forbrugeren.

LINDS returnerer beløbet inden 14 dage efter du har givet besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Dog har LINDS også ret til at vente med at tilbagebetale beløbet til varen er modtaget og kontrolleret, eller indtil der er fremlagt dokumentation for, at varen er sendt retur til LINDS, alt efter hvilket tidspunkt, der kommer først.

Købelovens regler om mangler finder anvendelse.

På skaffevarer, specielt skaffet hjem til kunden, der kan vi desværre ikke tilbyde fortrydelsesret med tilbagebetaling af købssummen.

Ønsker du at anvende fortrydelsesretten, da udfyld fortrydelsesformularen som du finder ved at trykke på linket her: Standard fortrydelsesformular - PDF - og send formularen til os på mail eller med post.

SÅDAN RETURNERER DU VAREN VED FORTRYDELSE

Der er kun én måde, hvorpå du kan returnere varen ved at gøre brug af din fortrydelsesret, og det er ved:
» at modtage varen fra postvæsnet/fragtmanden,
» dernæst informere LINDS om din anvendelse af fortrydelsesretten
» og efterfølgende inden for 14 dage returnere varen til LINDS.
» Mærk pakken "Fortrydelsesret" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt
» hos LINDS.
» Købesummen returneres ved bankoverførsel - HUSK at vedlægge kontonummer beløbet ønskes overført til.

Returadressen er følgende:
LINDS
Blüchersvej 3
7480 Vildbjerg

Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning. LINDS anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til LINDS. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af LINDS.

FORBRUGERKLAGENÆVNET

Hvis du vil klage over dit køb, kan du rette henvendelse til Stig Lind, Online direktør, hos LINDS AS. I fald det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, se www.kfst.dk.

KLAGER (ODR)

Europæiske virksomheder og forbrugere har fået en ny digital platform kaldet ODR, som skal gøre forbrugerklager over vare- og serviceindkøb meget nemmere at håndtere i EU.

ODR står for Online Dispute Resolution (online-klageløsning), og den digitale online-klageløsning henvender sig til dels til alle EU-forbrugere, som online-handler i andre EU-lande, og dels til alle europæiske online-virksomheder.

Her er linket til ODR-websitet. hvor du kan klage: ODR - klageløsning

OBS - Benyt mailadressen mail@linds.dk, såfremt du bliver bedt om at opgive email kontaktoplysninger for vores webshop.

DATAREGISTRERING

Vi gemmer de oplysninger, som du taster ind når du opretter dig som kunde hos LINDS.dk. Det er oplysninger om navn, adresse, postnummer, by, telefonnummer, e-mail adresse samt oplysninger vedr. dine bestillinger. Er du erhvervskunde gemmer vi desuden firmanavn og CVR-nummer. Vi gemmer ikke oplysninger om kortnummer eller andre følsomme oplysninger.

Vi har behov for disse oplysninger for at kunne holde dig informeret om dine bestillinger, og for at kunne levere varerne til dig. Personoplysningerne registreret hos LINDS skal opbevares i 5 år ifølge bogføringsloven. Vi opbevarer eller transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Alle oplysninger behandles dog fortroligt og i henhold til persondataloven. Vi videregiver aldrig oplysninger til 3. part.

Som registreret hos LINDS, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven, og har du henvendelse i den forbindelse, så er du velkommen til at kontakte os på e-mail: mail@linds.dk eller ring til os på telefonnummer 99 92 02 33 i følgende tidsrum:

Mandag-torsdag: kl. 7.30 -16.00
Fredag: kl. 7.30 -14.30

På LINDS.dk anvender vi sessionsbestemte cookies til at holde styr på, hvad du har lagt i din indkøbskurv, mens du er på vores hjemmeside. Disse cookies slettes automatisk, når du forlader hjemmesiden. Du kan også altid selv slette cookies under menuen Funktioner >> Internetindstillinger >> Slet cookies.

Vi bruger også logstatistik på LINDS.dk. Dette betyder, at et statistik-system opsamler information, der giver et statistisk billede af, hvor mange besøgende vores hjemmeside har haft, hvor de kommer fra osv. Vi anvender logstatistik med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionaliteter.

Dataansvarlig for LINDS.dk er LINDS AS.

Vi tager forbehold for prisændringer, tastefejl og udsolgte varer.

STANDARD FORTRYDELSESFORMULAR

Link: Standard fortrydelsesformular - PDF


Om LINDS AS

LINDS AS er et handelsfirma, hvor vi tilbyder vore kunder en hurtig, nem og overskuelig måde at bestille et stort udvalg af branchespecifikke forbrugs- og servicevarer på. Varerne omfatter LINDS' kendte sortiment inden for dagligvarer og landbrugsartikler, samt et stort udvalg af kontorartikler, datatilbehør, beklædning, Mascot arbejdstøj, mobiltelefoni, mobilt bredbånd og mobiltelefoner. Nyeste varer kan du se her på listen


LINDS AS er et handelsfirma, hvor vi tilbyder vore kunder en hurtig, nem og overskuelig måde at bestille et stort udvalg af branchespecifikke forbrugs- og servicevarer på. Varerne omfatter LINDS' kendte sortiment inden for dagligvarer og landbrugsartikler, samt et stort udvalg af kontorartikler, datatilbehør, beklædning, Mascot arbejdstøj, mobiltelefoni, mobilt bredbånd og mobiltelefoner. Nyeste varer kan du se her på listen

English

Muligheder

Hvis du har spørgsmål vedrørende en ordre eller nogle produkter kan du kontakte os på mail eller

   +45 99 92 02 33

Priser i parentes () er inkl. 25% moms.

Kundeservice

Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål. Vi sidder klar til at hjælpe dig man-tors: 07.30-16.00 og
fredag 07.30-14.00.

LINDS AS   |   Blüchersvej 3   |   7480 Vildbjerg   |   99 92 02 33   |   CVR: 21 90 66 89   |   mail